wtorek, 15 listopada 2011

Niebieskość i korepetycje ze ślimaka

Zrobiłam prezent i udało mi się wstrzelić w zmianę pogody. Teraz bardzo zazdroszczę obdarowanej, bo mnie samej przydałby się taki komplet:



 
Wzory "jaskiniowe": 'Dripstones' i 'Dripping on the side' napisane przez Lete. Dzierga się bardzo dobrze, włóczka Drops Nepal, troszeczkę może podgryzać co wrażliwsze skóry, ale naprawdę niewiele.

I jeszcze krótki powrót do "ślimaka". Jeśli ktoś nie znalazł jeszcze opisu to proszę, krótki instruktaż:
Oryginalny wzór czapki nazywa się Cute snail hat (link do wzoru po japońsku ;) cute snail hat ).

Nabieramy odpowiednią liczbę oczek (będzie to potem wysokość czapki), jak ktoś dostrzega zieloną nitkę na zdjęciu, to ja nabrałam oczka metodą tymczasową, żeby potem ładnie złączyć brzegi czapki trzecim drutem. Przerabiamy czapkę zmieniając ścieg co 4 rzędy. Co drugi rząd zaraz za oczkiem brzegowym dodajemy jedno oczko na początku i zbieramy jedno oczko na końcu tego rzędu.
Dla jasności:
Rząd 1: 1 o.brzegowe, narzut, dalej oczka prawe do 3 oczek przed końcem rzędu, 2 oczka razem na prawo, 1 o. brzegowe.
Rząd 2: Wszystkie oczka lewe (narzut z poprzedniego rzędu przerabiamy jako oczko przekręcone, żeby nie było dziurek).
Rząd 3: jak rząd 1
Rząd 4: jak rząd 2
Rząd 5: zmiana, 1 o. brzegowe, narzut, dalej oczka lewe, do 3 oczek przed końcem, 2 oczka razem na lewo, 1 o. brzegowe.
Rząd 6: wszystkie oczka prawe (narzut jako oczko przekręcone oczywiście)
Rząd 7: jak rząd 5
Rząd 8 jak rząd 6
I tak dalej i tak dalej :), aż osiągniemy długość pozwalającą na swobodne opasanie głowy. Zakańczamy robótkę albo łącząc oba brzegi "żywych" oczek jak u mnie, albo zwyczajnie i zszywamy. Potem zszywamy górę czapki, ściągając, żeby się ładnie ułożyła.
Jak nabierzemy więcej oczek, będzie można czapkę wywinąć, jak mniej to będzie krótsza.

No, to teraz ślimaki wszystkich dziewiarek łączcie się :D

17 komentarzy:

  1. Piękny jest ten komplecik... a opis ślimaka bezcenny-wielkie dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny ten nepalowy zestaw, a opis slimaka na pewno sie przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Spróbuję tez ją zrobić!!!Bardzo ciekawy projekt .A Ten komplecik z tymi skalnymi tworami bardzo mi przypadł do gustu !!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i mnie ostatecznie zmotywowałaś. Zrobię sobie taką i już!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale śliczny komplecik,dzięki za opis ślimaka:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny zestaw:)I dzięki za opis ślimaka:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. o jest i opis ślimaka:))) dzięki bardzo! nowy komplet też mi się podoba, a wzór na kominie jest super!

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne komplety (bo są dwa, prawda?), w pięknych kolorach! a wzór jaskiniowy cudo - muszę zaraz zajrzeć do lete!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślimak widzę rządzi :-)
    I mam nadzieję, że z Dripstonów obdarowana zadowolona :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lete, obdarowana zadowolona, a ja jej pozazdrościłam, że ma tak ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Włóczka zakupiona na ostatnim spotkaniu i do dziergania.Dzieki za opis ślimaka.Mam nadzieje,że moje wnuki będą zadowolone.pozdr. Kaju

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również serdecznie dziekuję za opis jak zrobić ślimakowy wzór w szybkim tempie :o)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo czytelny opis wykonania czapki w ślimakowy wzór, skorzystałam z niego i pozwoliłam sobie na wzmiankę o tym na moim blogu. Pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzieki Ci, dobra kobieto za umiejetnosc wyslawiania sie. Czytalam juz dwa opisy ale nie docieralo do mnie :) a czapka swietna!

    OdpowiedzUsuń
  16. Odkryj najlepsze konto dla swojego biznesu! ranking kont firmowych to klucz do efektywnego zarządzania finansami. Wybierz rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb i rozwijaj swój biznes!

    OdpowiedzUsuń